New York del 2

Forsta jag mottes av pa subway'n var tva spanjorer som spelade lite gittarr och sjong ungefar det jag vantade mig. Gick sedan upp for trapperna pa 50:e gatan, 8:e avenue och mots dar av Alica Keys sjungandes Empire State Of Mind, ingen utspelad lat det dar inte...

Stormigt och regn som det var laste jag i tidningen dagen efter att minst sex stycken hade dott i stormen vid ostkusten och att stora delar av bronx inte hade nagon el. Manhattans gatar var verkligen inte fina, paraplyer overallt med annat skrap.

Nu idag, onsdag, St Patricks Day ar det fint vader. Var det visserligen igar ocksa men idag var det varmt, ca 15 grader, varen ar har!

Oh, vissta ja. Kollade pa deras parad, irlandarnas. Mycket folk om man sager sa, hela femte avenyn avstangd bara for detta, manga kladda i gront. Manga mycket fulla under kvallen sedan. Mycket folk vid Times Square vid kvallen, samma sak dar.

Kollade pa Rangers pa en irlands bar forsta dagen jag kom hit, mycket kul eftersom de vann och jag kunde diskutera hockey med ett aldre par fran Toronto.

Igar var det ju live hockey i The Worlds Most Famous Arena... Med varldens samsta Rangers helt plotsligt. Inconsistency for the lose. Det ska sagas att det var en haftig upplevelse i alla fall.

Vi var nere vid Finincial District for nagon dag sedan, schysta skrapor om man sager sa. Poliserna hade val sannorligen nagon sorts maktdemostration nar det stod runt 50 polisbilar med sirenerna pa uppstallda vid sidan av en vag dar nere.
Forsta natten vakna vi aven av att det stod tva brandbilar precis utanfor hostelet med en stege mot huset pa motsatt sida, vet inte vad felet var dar, somnade efter 5 min.

Ikea Fika finns det ett cafe har, dyra kottbullsmackor och annat "svenskt". Gott var det i alla fall.

Idag tog vi aven farjan till Staten Island fram och tillbaka, fina vyer mot frihetsgudinnan och hela New York.

Gick ocksa over Brooklyn Bridge och darifran tunnelbanan tillbaka. Ja, finns sakert en hel del jag har glomt, ganska hektiskt har men jag alskart.

Kommer hem om nagra dagar. Hur ska det ga?

Imorgon styr jag skeppet mog Garden igen, blir det inte vinst sa borjar jag skrika (antagligen med andra) "Fire Sather"...

Med reservation for stavfel, kort om tid!

Ha det sa godt alla!



Kommentarer
Postat av: Christina

Hej på er båda!

Är hemma och hämtar posten. Stefan har gjort/gör underverk....

Härligt att ni har vår, här är kallt på nätterna, regnigt och blött på dagarna....snön smälter....sakta...sakta

Glöm inte Centrel Park!

Längtar efter er!

Kram och Välkomna hem!

2010-03-19 @ 18:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0