Miami del 4

Ojoj. Har kommer en suprise for er. Jag bokade nyss flygbiljett till New York avgang lordag den 13 Mars. Ingen vanlig dag det heller, grattis mamma om du laser har.
1300kr hittade jag en biljett pa, slog till direkt. Lamnar Miami 7.20 kommer fram nagon gang vid 11 sa har aven bokat en natt pa ett annat hostel i och med att jag kommer dit en dag tidigare nu.

Det borjade i SF  nar jag sade att jag skulle aka med buss fran Miami till New York till danskarna och London killen, efter det har jag borjat tvivla. De bara skakade pa huvudet och skrattade ihjal sig. Tyckte sakert att jag var ganska dum i huvudet ocksa. De sade att det kan vara en hel del konstiga manniskor pa de bussarna, och da menar de konstiga manniskor, vi ar i USA trots allt...
Efter lite google om langa bus trips i USA kan jag baara forsta vad de menar, haha. De anvander bland annat Greyhound for folk som slappts ut ur fangelsen precis till deras hem. En som berattar... Gosh, googla sjalva istallet :D.

Nu blir det ju inte alls mycket dyrare i och med att jag hittade en san billig biljett, bara ca 600/700kr mer plus att jag slipper 32 timmar pa en buss och far 29 h mer i new york i stallet. Inte fel va?

Annars har jag inte gjort sa mycket sen Key West mer an slappat pa beachen, vandrat runt langs stranden och runt i hela Miami Beach (South). Imorgon fyller jag ju ar och i och med det far jag aven kopa ol har. Sa imorrn blir det till att ga och kopa lite ol och kanske men hogst troligt ga ut senare med folk fran hostelet.

Imorgon ska vara sista fina dagen vadermassigt, den passar jag pa att anvanda som ladda upp dag infor det som komma skall, New York.

Just det, maste ta bussen till Greyhound station for att fa refund pa bussbiljetten, dock forsvinner 20 % av pengarna men det far man ta.

Ja, har inte sa mycket mer att tillagga nu, snart ses vi Fars OCH snart ses vi dar hemma!

Naste inlagg kommer forhoppningsvis pa plats i New York och det kan mycket val bli det sista om inte mina kara 3-4 foljare av bloggen kraver att jag uppdaterar lite i New York...


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hej Carl! Läser fortfarande om dina öden o äventyr, fast jag fått hem min Jacob igen.Lycka till på den fortsatta resan o Grattis på födelsedagen!

Jacob ma. Ulla

2010-03-11 @ 02:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0