Skydie? V8!

Hallojans!

Idag akte jag till Holdens Driving Centre och korde en Holden v8 supercar. WOW..

Det var langesen jag hade sa kul som jag hade idag. Ville inte sluta, hade sakert kunnat kora flera dagar i strack.

Kom dit ganska tidigt i och med att jag inte var hundra pa var det var, Efter lite pappersarbete (skriva under att det ar ens egna fel om man crashar och dor osv) kom instruktoren (racingforare) och halsade mig valkommen och sa att var det dags att kora lite bil.

Efter sakerhetsgenomgang och allman genomgan av banan, vilken vaxel man ska ha i, vilken linje man ska halla i banan, apex osv korde han forst ett varv innan det var dags for min tur.

Ljudet av V8:an var riktigt harligt, varv efter varv satt jag och var i min egna varld. Instruktoren satt jamte och hjalpte till sa jag kunde kora snabbare och snabbare vilket han ocksa papekade att jag gjorde redan pa andra varvet.

Efterat rann svetten och jag var fortfarande i min egna lilla varld nar jag akte dariran. Akte lite vilse men det loste sig. Tror jag har smalett nastan hela dagen idag.

Nu ar vi i Byron Bay och imorrn ska jag Himmeldyka. Har svart att se att det ska toppa V8 testdriven dock, bilintresserad som jag ar.

I ehh, borjan av veckan var vi pa ett Wildlife Zoo liknande Park stalle. Var trevligt, sag en del spannande djur som krokodiler, alla mojliga faglar, ormar mm.

Byron verkar riktigt mysigt for ovrigt, vi blir bara har 3 natter innan vi aker ner mot Newcastle.

Jag vill tillbaka och kora mer Holden! Fortare, fortare, fortare...


Kommentarer
Postat av: Niklas

Nice att du ska hoppa!! lycka till!!

2010-01-29 @ 05:53:16
Postat av: Viktor

Ta rätt ryggsäck!



Jag vet hur trött du kan vara.

2010-01-29 @ 07:08:42
Postat av: Lars

Jag förstår att det var en upplevelse att prova på riktig racing, förmodar att den snabbare än Viktors M5:a, hoppas du tog några bilder

2010-01-29 @ 21:11:00
Postat av: Saadet

Hej allt bra? Gilla din blogg=) ska vi följa varandra på bloglovin? Puss

2010-01-30 @ 12:55:18
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Christina



Hej, Carl!

Var är du? Förstår att pengarna på telekortet är slut......Skriv och berätta, jag har hållit andan en hel dag nu........kan jag andas ut nu, eller???

Kram mamma

Är du på marken?

2010-01-30 @ 18:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0