San Francisco

Ja, da har det gatt snart hela veckan har. Tiden har flugit forbi. Ska forsoka skriva ner ett par saker i alla fall.

Forsta dagen var det shopping av mossa, varm troja och annat godis. Sov sedan fran 21 till 11. Dagen efter gick jag runt lite i narheten, utforskade gator osv. Ville inte ga sa langt i och med att det regnade ganska rejalt.

Bor tva danskar i samma rum som mig. Bodde ocksa en engelsman, Rick men han lamnade oss igar. Danskrna och jag har i alla fall sett en del, Golden Gate Park, Twin Peaks, bra utsikt over hela San Francisco. Ska aven namnas att jag ar ju inte 21 sa jag kommer inte in pa nagon bar men vi tog faktiskt ett par ol pa hostelet. Rebelliskt. Eller inte.

Fishermans wharf utforskade jag pa egen hand for nagon dag sedan, riktigt nice stalle. Golden Gate bron blir det till att troligen ga over pa Sondag eftersom det ska vara fint vader pa sondag. Hitills har det var ganska gratt och trist med ett undantag igar, passande nog nar vi var i parken och den japanska tea garden.

Manga hemlosa, fattiga, tiggare pa gatorna har.

Manga lite speciella manniskor pa gatorna. Ett gang som ville salja pa mig sitt "album". En svart snubbe med ehm, rastaflator? och guldtander. Lyssnade pa hans musik genom hans headset men kunde tyvarr inte saga nagot annat an att det inte var min musik men att det var battre an snoop dogg( det var det inte alls). Han sade tack med en nagot forvanad min.

Cable car museumet var jag pa nagon utav dagarna tillsammans med manga andra affarer. Nere vid Fishermans wharf hade de tusentals sma affarer av alla slag. Ben and Jerrys, Bubba Shrimp, Captain Candy lr nagot liknande...

Nagon Alcatraz tur blir det inte, man ser den fran Fishermans, det racker for mig.

Sag aven pa Sveriges forlust match mot Slovakien med danskarna, det var inget kul alls. Glad att jag inte var mer inne i turneringen da hade jag varit rasande. Det ar jag nu ocksa dock. Hur kunde de inte visa mer vilja??

Bio ikvall troligen, imorrn blir det tvatt, sondag golden gate bridge och sen dags att lamna Kalifornien.

Marktes direkt att man var i usa, mcdonalds pa flygplatesen i Los Angeles, alla var tjocka och for samma pris som hemma far du dubbelt sa mycket typ... En footlong pa Subway kostar 5 dollar...

Utbudet av mat i affarerna (de jag varit pa) ar nastan samre an vilken kiosk som helst hemma.

Sirenerna pa polisbilar etc ar sakert tre ganger sa mycket mer hogljudda an overallt jag har varit. Inget fel med det forutom att man vaknar pa natterna nar det kommer nagon polisbil utanfor hostelet, och jag vaknar inte latt!

Maste annars saga att jag gillar San Francisco, jag hittar till och med battre har an i Byron Bay. Verkligen glad att jag spontan bokade biljetter hit.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Gott att du har det bra där borta.



Jag kan nog fixa på paket på dagen, men ska kolla med natt-arbetsledaren om det finns mera tid(pengar) på nattpasset..



Hör av mig när jag har pratat med honom.

2010-02-27 @ 12:15:36
Postat av: Christina

Hej Carl!

Härligt att läsa allt du gjort/gör. Det känns som jag är med på resan (du vet ju att jag älskar att resa....!? fysiskt!...) Detta är det bästa sättet för mig att resa!



Pappa och jag har just kommit hem från två nätter i Göteborg - ett härligt äventyr på min nivå!

Pappa börjar få resfeber..............

Kram!

mamma

2010-02-28 @ 13:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0