Vi lever!

Tjofadderittan nu ar vi igang igen iaf tillrakligt lange for att skriva ett inlagg.

Det har hant en del sedan sisst vi skrev, sisst da var vi i Sydney men nu har vi brummat med bilen ca 160mil och beffinner oss i Melbourne.

Jag ska skirva sa mycket jag kommer ihag men jag vet inte om jag far med allt.

Sydeny -> Coldale
Vad jag kommer ihag var det inte sa langt mellan Syndey och Coldale det var vall mest stadskorning.
Men sjalva Coldale var helt ok, en liten by kan man vall kalla det.

Vi laste i Carls bok om en camping som lat bra och det var den nar vi val hittade den sa var det vid en strand dock hade vi inte nagot bra vader for att bada och sola MEN det var billigt =)

Dagen efter akte vi vidare mot Narooma.

Coldale -> Narooma
Har kommer jag inte ihag sa mycket men det var nagra timmar akning och vi var sent ute och nar vi kom fram sa hade varan camping (dar vi skulle sova) stangt sa vi akte ut ur Narooma for att hitta ett stalle att sova.
Men vi vart hungriga sa vi akte in vid en sko for att fixa mat men det blev morkt otroligt snabbt. Nar det blitt morkt borjade massor av apor (tror vi det var) att skrika och gapa overallt (vi har det pa film som vi kommer ladda upp senare) och inte nog med det sa borjade dom springa bakom oss och det var lite kusligt sa vi akte dar ifran snabbare an kvickt med nudlar i hela ansiktet.

Vi Bestamde oss for att aka tillbaks till Narooma men som sagt hade vi inget stalle att sova pa sa vi tog en parkeing nara havet och sov i bilen. Men innan vi gick och la oss sa gick vi ner till havet och tog det lungt.

Nar klockan vart 5 pa morgonen satte vi igang och reste mot Eden.

Narooma -> Eden
Nar vi kommit ut fram Narooma var natruen riktigt fin och bergit (vi har foton som vi ska ladda upp men just nu har vi inte tid) och den vart inte daligare av soluppgangen.

Nar vi kom fram till Eden var allt stangt forutom en shop dar vi kunde ata lite sedan efter vi atit hittate vi ner till varan camping och den var inte alls dum inte och den var billigt med. Den dagen tillbringa vi nagra timmar pa stranden med att kasta boll och bada.

Vi kopte aven en DYR kyl som gjorde det den skulle men den har pajjat men det ar inte konstigt om man tittar pa den turen vi haft sa har langt. Carl kopte aven lite andra camping saker.

Pa kvallen drack vi ol och at krov sedan traffa vi en gammal gubbe som  kom fran Holland.

Dagen efter skulle vi aka vidare och da var det en Valfestival i Eden sa det var massa fina bilar och folk som var utkladda till olika saker.

Eden -> Seaspary
Pa denna vagen fick jag se mina forsta ormar och min forsta kanguru (jag sag 2 :O)
Annars mer an det var det vall inte det ar skoj att titta pa naturen men som vissa av er vet fick vi bilproblem.

Nu har jag lite daligt med tid sa jag fattar mig kort!

Seaspray sog och var daligt fast dom hade en for javla lang strand.

Seaspray -> Melborune
Hande inte sa mycket mer an bilproblem och sova och dircka ol och leta efter hostel, forsta natten bodde vi pa en fin camping men nu lever vi pa en soptipp tror jag mitt i ett industriomrade.

Nu vantar vi bara pa att blitzen trapper ska komma och sedan ska jag borja jobba om jag hittar nage att jobba med.

Julpynt, stora granar, storm och melbourne cup nu har jag inte tid ha det bra dar hemma aaaa!!!



(jag har sakert glomt nage)

Kommentarer
Postat av: Ulla W

Äntligen! Vad vi väntat på att få höra ifrån er. Jättekul att läsa om apor o dyligt! Kramar från oss i Sonnbo! Ulla W

2009-11-03 @ 07:05:35
Postat av: tjoo faderit...Lars

Håller med ovanstående, ...skönt att ni lever.

Hur går det med automatväxellådan ?

Take care of you

2009-11-03 @ 09:33:29
Postat av: Mam Christina

Vilket äventyr!!!!!........ni har inte varit borta EN månad ännu. Hinner ni "smälta" allt? Förstå att man kan känna sig lite avundsjuk här hemma i blåsten och mörkret.?!

KRAM ALLA TRE!

2009-11-03 @ 20:38:48
Postat av: Mam Christina

Vilket äventyr!!!!.......och ni har inte varit borta EN månad ännu?! Ni måste förstå att man kan bli lite avundsjuk här hemma i blåsten och mörkret.



KRAM PÅ ER ALLA TRE!

2009-11-03 @ 20:42:50
Postat av: Carl

Kan bara meddela att Gearboxen fungerar nu. 300 eller ngt liknande var betalade vi for en switch som var trasig.



hOjt!

2009-11-04 @ 04:41:21
Postat av: lars

va bra, nu har ni både kyllåda och växellåda,

mot nya äventyr

2009-11-04 @ 12:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0