Portland!

Som rubriken lyder befinner vi oss i Portland naganstans mellan Melbourne och Adelaide. Vi bestamde oss for att aka medans vi vantar pa vara tax file number. Ber posten skicka dem vidare till Adelaide nar de kommer till Melbourne. Ja, vi har kollat sa det gar.

Sa nu har vi hunnit aka en bit, stannat pa ett par campingar och ja... Det hander mer an hemma men inte sa mycket (i och med boring camping). Ska forsoka minnas nagot fran senaste tiden i all fall da.

Blitzen Trapper spelningen var bra och fick ju aven Niklas och jag traffa bandet. Var sakert grymt for Niklas eftersom han verkligen gillar dem, jag kande mig mer obligerad att ta kortet pa bandet och Niklas istallet. Jag tycker jag lyckades fa medlemmarna att gora roliga miner genom att saga "boayekowpowaej".

Sista natten pa det UBER dyra men mycket fina hostel vi bodde pa i Melbourne, gick vi ner till deras alldeles egna bar och tog oss en ol som slutade med ett par olkannor istallet. Det var trevligt men vi var val inte sa fortjusta i "killen med gitarren" som spelade bra latar = forstor bra artisters latar.

Great Ocean Road akte vi igenom pa en dag, tog det ganska lugnt och dar har vi aven en hel del bilder ifran. Det var kurviga fina vagar med fin utsikt over havet. Jag var inte sa imponerad som jag trodde jag skulle bli men fint var det.

Vid ett tillfalle akte vi lite vilse. Sag en man i 50 ars aldern kanske, saktar in och fragar hur vi kommer till b100 och da fragar han om han kan fa skjuts over kronet for han skulle kopa knark eller nagat. Vi blir lite chockade till en borjan och sager sedan nej. Vi hade aven 2 ( den forsta gick ju sonder, som mycket annat for mig, ex handdukar, solglasogon,min hatt,min troja, flip flops mm..) kyllador i baksatet sa han skulle inte fa plats men han envisades om att han skulle med och oppnade bakdorren, vid det laget lade jag foten pa gasen och gasade ivag med en svarandes gubbe i backspegeln.

Camping ja, det hander ingenting om man inte har en strand att ga till, pa var camping dar vi sitter nu ar vi de enda backpackarna. Uhm... Och vi har ingen vettig strand att lagga sig vid. Eller det finns en langt bort men vi har gatt tillrackligt senaste tiden.

Jag har glomt massor men jag borjar fa ont om tid nu och tycker jag gjort ett arligt forsok att minnas saker, hade tankt att forsoka hinna fa upp lite bilder ocksa namligen. Pingivner sag vi i St Kilda i Melbourne ocksa ja. Och Formel 1 banan!

Imorrn aker vi vidare och stannar pa nagon annan camping innan Adelaide. Ar nog i Adelaide om nagra dagar, aterkommer darifran, kanske, troligen skriver jag inte forans Jul.

Ha det gott hemma i Sverige! /Carl

Kommentarer
Postat av: Lars

Bra att du gasade iväg, ta aldrig upp såna snubbar.

Igår träffade mamma och jag Ulrika som var hemma, åker tillbaka

till lyxyachten i januari, ligger i Malta just, och hon fortsätter att

jobba på båten som kommer att cruisa i Medelhavet över sommaren, även David hemma hemma från St.Martin (west-indies)

en kort stund innan han återvänder, bor på sin segelbåt, har så gjort nu i 6 år. Sköt om er och ha de bra ( vi har inte sett någon sol på flera veckor nu, regn, grått-disigt varje dag)

2009-11-18 @ 09:21:38
Postat av: Carl

Ja alltsa, han sag helt normal ut och vi behovde directions men det var han icke.. Ja, hon trivs bra da alltsa. Och David ocksa da forstar jag!



Maste ga nu, ha det bra haj1

2009-11-18 @ 09:27:56
Postat av: Jürgen Banan af Schleven-SåS

Forsberg - Näslund - Dan Hinote @ förstärkningar för modo. LoLllOLlLololLLlLooolololl.

2009-11-18 @ 12:57:43
Postat av: @ Jurgen

Schmeek

2009-11-20 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0