Jobb.

(Now Playing: Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising)

Sisst vi skrev satt vi pa en bibbla i Adelaide men direkt efter det sa tog vi bilen och drog 5 timmar innat i landet (Now Playing: Creedence Clearwater Revival - Travelin' band) till ett litet stalle som heter Loxton.
Vi drog till Loxton tack vare att vi skulle ta in pa ett 'working hostel' som hjalper folk att fixa jobb och dar har vi vart anda tills idag och det anda vi gjort ar ... inget men dom har ju iaf en tv.

(Now Playing: Creedence Clearwater Revival - Proud Mary)

Men i dag hade vi en ovantad vandning, runt 13:00 knackade det pa dorren men jag trodde det var Carl sa jag sket i att oppna (Carl har gjort detta en gang tidigare det var darfor jag inte oppna) men efter en lite mer ireterad knackning sa oppnade jag dorren. (Now Playing: Creedence Clearwater Revival - Lookin' out my back door).
Dar stog en brun kortare svettig gubbe och sa att han hade jobb och tva av oss och eftersom det bara var jag och Jacob inne da sa tog vi jobbet (vi jobbar med att plocka Appelsiner). Nar Carl kom tillbaks sa vart han lite ledsen men senare pa dagen kom gubben aven till Carl och gav han ett jobb, Carl ska jobb med att plocka Aprikoser och han borjar pa Mandag.

(Now Playing: Creedence Clearwater Revival - Down on the corner)

Jag har fakitst inte sa mycket annat att skriva eftersom det inte har hant nagot annat an det jag redan skrivit eller jo jag kan ju beratta om ett stalle vi ska stanna pa efter vagen pa G till Alice springs. (Now Playing: Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son).
Jag kommer inte ihag vad stallet heter men folket dar bor under marken lite som sandfolket i Star wars fast jag vet iof om sandfolket bor under marken men iaf sa kommer vi bo under marken i 3 dagar och 2 natter det kommer bli otroligt spannande.

(Now Playing: Katirna and the Waves - Walking on sunshine)

Alla som undrar dar hemma sa kan jag saga att vi alla mar bra fast Carl har rakat ut for ninjamyggor som ger han stora myggbett. Men nu nar ni har fatt en liten uppdatering ar ni vall glada ;> nejda men jag kommer inte kunna saga nar jag kommer skriva nasta gang men jag hoppar nog in ratt snart och berattar om jobbet och hur det gar... ha det bra!!

'Dansar ivag mot hostelet och sjunger IM WALKING ON SUNSHINE medans ingen annan forstar vad han haller pa med.'





Kommentarer
Postat av: Lars

Världsberömd liten håla för Opal-gruvor,....bor cirka 2.000 pers

Coober Pedy är namnet,...har sett en dokumentär på TV:en,

riktigt häftigt. Varmt, Hett,....därav gömma sig under mark för

hettan. Carl ! gå till apotek, skaffa något för Ninja-myggen !

Lycka till med jobben.....

2009-12-02 @ 10:03:31
Postat av: Ulla

Alltid kul att veta vad ni har för er på andra sidan jordklotet! Ha det bra!

2009-12-03 @ 00:28:18
Postat av: Siv

Var rädda om er, pojkar! Lycka till på jobbet! Kramar till er alla tre =))

2009-12-03 @ 10:52:57
Postat av: Lars

Hälsa Carl, att Maj Lis i Göteborg dog i söndags, samt att Conny

från Hunnerydsvägen körde ihjäl sig för ett par veckor sedan.

(han hade inget körkort, stal sin mammas bil, singelolycka vid

Stamseryd, inga vittnen,...körde in i en gran, dog omedelbart.

( du vet Carl, hur Connys liv såg ut)

2009-12-03 @ 11:22:50
Postat av: Big sis

Hej Niklas,

Härligt att du fått jobb! Grattis! nu får du se till att plocka apelsiner så det sprutar=) ses snart, längtar tills du kommer hem, det är så tomt och tyst i skogsbo=) älskar dej! /Linda

2009-12-04 @ 10:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0